پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا

قسمتی از متن پایان نامه :

کارت امتیازی متوازن ابزار کارآمد تسری استراتژی­ها

کارت امتیازی متوازن به عنوان ابزاری برای تسری استراتژی­ها به سطوح عملیاتی و کارهای جاری افراد سازمان طراحی شده‌می باشد. این ابزار که حدود یک دهه از عمر آن می‌گذرد نخستین بار توسط دکتر کاپلان و دکتر نورتون توسعه داده شده می باشد. تجارب ایشان از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۰۱ با ارایه کتاب ”سازمان‌های استراتژی‌های محور“ روبه تکامل نهاد و بر طبق آمار سال ۲۰۰۰، بیش از ۸۰ درصد شرکت­های فهرست فورچون ۵۰۰، این روش را مبنای مدیریت استراتژیک خود قرار داده‌اند. سازمان­های زیادی در سراسر جهان از کارت امتیاز متوازن جهت اجرای موفقیت­آمیز استراتژی­های خود بهره گیری کرده اند، اما قبل از اجرای یک استراتژی و حتی قبل از طراحی آن، سازمان بایستی ماموریت، ارزشها و چشم انداز خود را تعیین کند. کارت امتیاز متوازن در نهایت سبب تبدیل ماموریت، ارزشها و چشم انداز و استراتژی به اندازه­های استاندارد عملکردی می­گردد که می­توان از آنها جهت اندازه­گیری موفقیت در نیل به اهداف کلی بهره گیری نمود (نیون[1]، 2003، صفحه 102-101).

2-8- مزایای کارت امتیازی متوازن

بهره گیری از کارت امتیازی متوازن چارچوبی را فراهم می کند تا سازمان بتواند استراتژی خود را پیاده کرده و نتایج آن را اجرایی سازد. بعضی از مهمترین مزایای بهره گیری از کارت امتیازی متوازن عبارتند از:

[1] – .Niven,2003,p 101-102

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 1-5-1- هدف اصلی

هدف اصلی آن می باشد که روش ارزیابی متوازن از طریق کمک به برطرف کردن موانع پیاده­سازی استراتژیک در شرکت خودروسازی سایپا جایگاه خود را به عنوان ابزار تحقق استراتژی تثبیت نماید.

 1-6- سؤالات پژوهش

1-6-1- سوال اصلی پژوهش

آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن می­تواند جهت اجرای استراتژی شرکت خودروسازی سایپا بکارگرفته گردد؟

 1-6-2- سوالات فرعی

1-6-2-1آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن (ارزیابی متوازن) اطمینان می­دهد که شرکت خودروسازی سایپا  استراتژی­ها را درک می­کند؟

 16-2-2- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که اهداف می­توانند در درک دیدگاه و استراتژی اثر گذار باشند؟

 16-2-3- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن ارتباطی بین استراتژی و اهداف در سطح بخش ها، گروه­ها و اشخاص بر قرار می­کند؟

16-2-4- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که تخصیص منابع کوتاه مدت با استراتژی بلند مدت مرتبط شده می باشد؟

16-2-5- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن بازخورد فرآیند­های مهم استراتژیک را در شرکت خودروسازی سایپا مطمئن می­سازد؟

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا  با فرمت ورد