عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا

قسمتی از متن پایان نامه :

– آرمان / چشم انداز

جایگاه مطلوب آتی سازمان توسط آرمان یا چشم انداز اظهار می­گردد. هدف آرمان هدایت، کنترل و بازخواست کردن کل سازمان در جهت تحقق بخشیدن به درکی مشترک از وضعیت آینده شرکت می باشد. (علی سلیمانی، 1384، ص 146)

 2-12-4-2- استراتژی

از آرمان و چشم انداز شرکت مشتق می­گردد و استراتژی در قلب فرایند جای دارد. استراتژی آن چیز که با عوامل بحرانی موفقیت بستگی دارد را تعیین می­کند. این مدل تبدیل آرمان و استراتژی را به شاخص­های فنی آسان می­سازد و استراتژی واقعی آن استراتژی می باشد که افراد درون سازمان آن را درک کنند و بتوانند با آن کار کنند. (شاهین، زئیری[1]، 2005)

2-12-4-3- عوامل بحرانی موفقیت

عوامل بحرانی موفقیت برای تعیین اندازه پیشرفت برای رسیدن به اهداف استراتژیک بهره گیری می­گردد. (شاهین، زئیری[2]، 2005)

2-12-4-4- روابط علت و معلولی

یکی از چالشها در حین ایجاد کارت امتیازی متوازن برقراری روابط علت و معلولی میان شاخص­ها، طریقه جنبه­ها و میان آنهاست. هر استراتژی کسب وکار، تقریباً یک شرط بندی پر مخاطره می باشد زیرا که به تلاشهای کنونی ما به واسطه پیشامدهای آتی پاداش تعلق خواهد گرفت. در واقع نتیجه عملکرد فعلی ما در آینده روشن خواهد گردید. این استدلال بایستی به عنوان فرضیه­ای در خصوص آینده در کارت امتیازی متوازن به روشنی اظهار گردد. کارتهای امتیازی شامل بعضی علت و معلولها می­باشند که اعتقاد داریم درستی آنها به تجربه نشان داده شده می باشد، یا از نظر منطقی لازم هستند. با گذشت زمان، فرضیه با آگاهی مقبول و پذیرفته جایگزین می­گردد. (علی سلیمانی، 1384، ص 132)

[1] – .Shahin,Zairi,2005

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] – .Shahin,Zairi,2005

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 1-5-1- هدف اصلی

هدف اصلی آن می باشد که روش ارزیابی متوازن از طریق کمک به برطرف کردن موانع پیاده­سازی استراتژیک در شرکت خودروسازی سایپا جایگاه خود را به عنوان ابزار تحقق استراتژی تثبیت نماید.

 1-6- سؤالات پژوهش

1-6-1- سوال اصلی پژوهش

آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن می­تواند جهت اجرای استراتژی شرکت خودروسازی سایپا بکارگرفته گردد؟

 1-6-2- سوالات فرعی

1-6-2-1آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن (ارزیابی متوازن) اطمینان می­دهد که شرکت خودروسازی سایپا  استراتژی­ها را درک می­کند؟

 16-2-2- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که اهداف می­توانند در درک دیدگاه و استراتژی اثر گذار باشند؟

 16-2-3- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن ارتباطی بین استراتژی و اهداف در سطح بخش ها، گروه­ها و اشخاص بر قرار می­کند؟

16-2-4- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که تخصیص منابع کوتاه مدت با استراتژی بلند مدت مرتبط شده می باشد؟

16-2-5- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن بازخورد فرآیند­های مهم استراتژیک را در شرکت خودروسازی سایپا مطمئن می­سازد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا  با فرمت ورد