عنوان کامل پایان نامه :

  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا

قسمتی از متن پایان نامه :

– برنامه عملی

برنامه عملی ملموس­ترین جزء کارت امتیازی می باشد. این برنامه، عملیات خاص و مراحلی را که در آینده برای دستیابی به اهداف و آرمان تدوین شده می باشد را تشریح می­کند. در این برنامه همانند هر برنامه دیگر لازم می باشد مسئولیتها و مهلت­های پایان تعیین گردد. (علی سلیمانی، 1384، ص 128)

 

2-13- پیاده­سازی کارت امتیازی متوازن

پیاده­سازی کارت امتیازی متوازن در شش قدم امکان­پذیر می باشد. در ادامه این شش قدم معرفی و مطالعه می­گردند.

2-13-1- قدم اول:

در گام اول بایستی بنیادها و اعتقادات هسته­ای سازمان مورد ارزیابی قرارگیرد. مانند: 2-13-1-1- فرصت­های بازار

2-13-1-2- رقبا

2-13-1-3- جایگاه مالی

2-13-1-4- اهداف بلند و کوتاه مدت

2-13-1-5- شناسایی آن چیز که رضایت مشتری را جلب می­کند در این راه بایستی از ماموریت سازمان بهره گرفت. فلسفه وجودی سازمان (چرائی) را ماموریت سازمان می­نامند. هر سازمان در پاسخ به یک سری نیاز ایجاد میشود و هدف آن رفع آن نیاز می­باشد پس قبل از هر اقدام بایستی مشخص گردد که چه نیازهائی منجر به تشکیل سازمان گردیده می باشد.

اجزا ماموریت سازمان عبارتند از:

1- مشتریان
۲- محصول
۳- فناوری

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

۴ – بازارها
۵- در نظر داشتن مردم
۶- در نظر داشتن کارکنان

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 1-5-1- هدف اصلی

هدف اصلی آن می باشد که روش ارزیابی متوازن از طریق کمک به برطرف کردن موانع پیاده­سازی استراتژیک در شرکت خودروسازی سایپا جایگاه خود را به عنوان ابزار تحقق استراتژی تثبیت نماید.

 1-6- سؤالات پژوهش

1-6-1- سوال اصلی پژوهش

آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن می­تواند جهت اجرای استراتژی شرکت خودروسازی سایپا بکارگرفته گردد؟

 1-6-2- سوالات فرعی

1-6-2-1آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن (ارزیابی متوازن) اطمینان می­دهد که شرکت خودروسازی سایپا  استراتژی­ها را درک می­کند؟

 16-2-2- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که اهداف می­توانند در درک دیدگاه و استراتژی اثر گذار باشند؟

 16-2-3- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن ارتباطی بین استراتژی و اهداف در سطح بخش ها، گروه­ها و اشخاص بر قرار می­کند؟

16-2-4- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن اطمینان می­دهد که تخصیص منابع کوتاه مدت با استراتژی بلند مدت مرتبط شده می باشد؟

16-2-5- آیا تکنیک کارت امتیازی متوازن بازخورد فرآیند­های مهم استراتژیک را در شرکت خودروسازی سایپا مطمئن می­سازد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی ­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا  با فرمت ورد